Monday 7 January 2013

Misi Mencari Rumah Sewa


Assalamualaikum dan Selamat Pagi..

Episod 1 :
Misi mencari rumah sewa untuk praktikal bulan Februari nanti.. Sekarang ni kami still dalam proses mengekol dan mencari lagi la rumah-rumah sewa yang ada dekat area-area Setapak, Wangsa Maju dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. Dah dapat satu rumah nie..tapi macam banyak pula kesukaran yang terjadi untuk mendapatkan rumah tu..jadiknya aku n kawan-kawannya pon decide untuk tidak pegi tengok rumah 2..

IM LOOKING FOR A HOUSE TO RENT
Nak cari rumah sewa nih banyak aspek yang kena tengok lagi-lagi gul sume kan. Fisrt bagi aq of kos le about our kewangan. Memandangkan kami ni student lagi kewangan tu menjadi masalah jugak la sebenarnya kalau nak membayo sewa bulan-bulan tu. Then, kena tengok jarak umah sewa ngan tempat praktikal tu samada jauh o dekat.. Kalau jauh pon susah jugak nak tempuh jem segala bagai. Pastu kena tengok kejiranan jugak area situ macam mana. Kalau depan, belakang, kiri kanan kaum yang x sama jenis pon susah jugak aku rasa. Bahaya sikit better pilih rumah yang ada jugak kaum yang sama macam aq nih.. Bukan nak racis ke ape-ape tapi untuk keselamatan masa duduk dekat rumah tu..Yang ketiga public transport..haha yang ni penting sebab senang nak ulang alik g mana-mana. Lagi-lagi kemudahan KTM/LRT o Teksi yang penting. Nak balik kampung senang kalau rumah yang kita sewa tu senang dapat public transport. Ye dak ?

Sape-sape ade rumah yang nak disewakan di area Setapak, Wangsa Maju  atau ade kawan-kawan yang nak sewakan rumah boleh bagi nombor telefon pada saya eh.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.

No comments:

Post a Comment