Friday 4 January 2013

Cuti Sekolah Masa untuk Jalan-jalan

Assalamualaikum dan Hai semua ^_^. 

Episod 1

Cuti sekolah yang lepas saya, kakak dan adik saya telah beruti bercuti di Kuala Lumpur. Kami telah pergi ke KLCC dengan menaiki KTM dan LRT Putra. Kami berjalan-jalan di sana. Kami terjah ke kedai buku Kinokuniya , di sana terdapat beribu-ribu buku. Kami kemudiannnya masuk Petrosains dan terjah macam-macam kedai lagi.. Kami meneruskan perjalanan tanpa henti...hahhaa.. ni contoh karangan masa sekolah rendah dolu2 la..hik2..

Ni kisah yang sebetulnya..
Sebelum nak bawa my little brother Syakir g jalan-jalan kt KlCC tu..aku search la dulu cara nak ke sana dengan menaiki KTM..hasil pencarian yang menggunakan pelbagai sumber akhirnya aku berjaya tau ape yang aku kena ambik untuk ke sane..dengan bantuan opkos le Encik Google nia..Trimas Encik Google..

Bagi sape-sape yang tak tau nak g KLCC naik KTM cam aq la jugak first dulu meh aku ajorkan...
aq dari Stesen KTM Petaling ---> KL Central ambik LRT PUTRA---> KLCC. masa dekat KL Central tu kena ambik ke arah Platform 1 untuk ke LRT PUTRA sebab kalo ke Platform 2 bg sapa-sapa yang nak naik Monorail sahaja ye tuan-tuan dan puan-puan. Tapi korang tak payah riso sebab ade petunjuk dekat situ.. x sesat punyer.. Kalo sesat pon dalam KL central tu jugak..Tambang die x mahal la kalau dari Kl Central ni dalam singgit lebey la kalo x salah..tak ingat lak..kurang makan kurma gini la jadiknya..huhu..

ni tambang dia aku cari..so korang boleh la bujet2 tambang perjalanan ok..


Watak cerita dalam Episod ini ialah memperkenalkan....taraaaaaaaaaaaaaa :
Syakir Ismail
Zabedah Ismail
Ahsiah Ismail








No comments:

Post a Comment